Com hem pogut veure a la wikipèdia, la Pissarra Didital Interactiva és....Sistema tecnològic, generalment integrat per un ordinador, un *videoproyector i un dispositiu de control de punter, que permet projectar en una superfície interactiva continguts digitals en un format idoni per a visualització en grup. Es pot interactuar directament sobre la superfície de projecció, permetent escriure directament sobre ella i controlar els programes informàtics amb un punter (de vegades fins i tot amb els dits).
Aportacions de la pissarra digital interactiva
- Augmenta la participació dels alumnes. Els sol agradar sortir a presentar materials i treballs. Permet compartir imatges i textos. Facilita el debat
- Augmenta l'atenció i retentiva dels estudiants, en participar més
- Motiva, augmenta el desig d'aprendre dels estudiants
- Augmenta la comprensió: més recursos disponibles per mostrar i comentar, major interacció. Permet visualitzar conceptes i porcesos difícils i complexos.
- Facilita el tractament de la diversitat d'estils d'aprenentatge: potencia els aprenentatges dels alumnes d'aprenentatge visual, alumnes d'aprenentatge cinestético o tàctil (poden fer ejercios on s'utilitzi el tacte i el moviment en la pantalla)
- Ajuda en Educació Especial. Poden ajudar a compensar problemes de visió (en la PDI es uede treballar amb caràcters grans), audició (la PDI potencia un aprenentatge visual), coordinació psicomotriu (en la PDI es pot interactuar sense ratolí ni teclat)...
- El professor es pot concentrar més a observar als seus alumnes i atendre les seves preguntes (no està mirant la pantalla de l'ordinador)
- Augmenta la motivació del professor: disposa de més recursos, obté una resposta positiva dels estudiants...
- El professor pot preparar classes molt més atractives i documentades. Els materials que vagi creant els pot anar adaptant i reutilitzar cada any .
Aquest element s'està imposant a la major part de les clases d'avui en dia, ja que és un gran instrument per a poder transmetre amb més facilitat l'informació als alumnes.
- Augmenta la participació dels alumnes. Els sol agradar sortir a presentar materials i treballs. Permet compartir imatges i textos. Facilita el debat
- Augmenta l'atenció i retentiva dels estudiants, en participar més
- Motiva, augmenta el desig d'aprendre dels estudiants
- Augmenta la comprensió: més recursos disponibles per mostrar i comentar, major interacció. Permet visualitzar conceptes i porcesos difícils i complexos.
- Facilita el tractament de la diversitat d'estils d'aprenentatge: potencia els aprenentatges dels alumnes d'aprenentatge visual, alumnes d'aprenentatge cinestético o tàctil (poden fer ejercios on s'utilitzi el tacte i el moviment en la pantalla)
- Ajuda en Educació Especial. Poden ajudar a compensar problemes de visió (en la PDI es uede treballar amb caràcters grans), audició (la PDI potencia un aprenentatge visual), coordinació psicomotriu (en la PDI es pot interactuar sense ratolí ni teclat)...
- El professor es pot concentrar més a observar als seus alumnes i atendre les seves preguntes (no està mirant la pantalla de l'ordinador)
- Augmenta la motivació del professor: disposa de més recursos, obté una resposta positiva dels estudiants...
- El professor pot preparar classes molt més atractives i documentades. Els materials que vagi creant els pot anar adaptant i reutilitzar cada any .
Aquest element s'està imposant a la major part de les clases d'avui en dia, ja que és un gran instrument per a poder transmetre amb més facilitat l'informació als alumnes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada